Alternativ til kemisk træ

Hej allesammen

Kender i et godt alternativ til kemisk træ, når man skal rep af træ. Huller og revner osv?.
Altså noget til udendørs som ikke er lige så giftigt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandfast lim blandet med savsmuld, kunne være et bud..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvor store huller snakker vi her om?
Mindre huller i skruestørrelse og revner hvor træet ikke gaber, kan du lukke med CA lim som slibes over med slibemaskine et par sekunder efter, hvor støvet så vil binde sig til limen i hullet. Det bliver stort set usynligt. Og vandfast.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det vil være forskelligt. Fra små til større. Jeg laver rep efter fx indbrudsskader, så det varierer meget. Der kan være mærker efter koben og andre ting. Det ku også være jeg lavede en udlusning og skulle gøre en evt revne “ usynlig”
Jeg har fået at vide at vi skal væk fra de giftige produkter og synes der er mange forskellige fillers osv, så ville høre om der var gode erfaringer med noget. Specielt til udendørs brug.. men den med limen vil jeg skrive bag øret…

CA lim er lavet på cyanobakterier, som også forekommer i naturen. Så det er langt bedre end diverse PU og epoxy produkter.

Elektronikteknikeren
At noget forekommer i naturen, kan desværre ikke sikre at det ikke giver allergiske reaktioner. Tænk på hunde og katte, de er alt andet end kunstigt fremstillet, og på trods af det, kan de give slemme allergi-problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, og græs og pollen. Men nu nævner jeg nu heller ikke noget om allergi.

Asbest forekommer jo også i naturen, men det gør det ikke sundt.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 19-12-2023 18:19:28

Asbest forekommer jo også i naturen, men det gør det ikke sundt.

Præcis, man kan ikke bruge argumentet om at noget er bedre fordi det findes i naturen.

Reklamebranchen påstår det hele tiden - lad det nu ikke brede sig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også