Klamt tøj i tørretumbler med varmepumpe

Hej
Jeg har en Samsung tørretumpler med varmepumpe, der ikke tørrer tøjet helt mere. Der kommer ikke kondens op i vandbeholderen, ej heller i bunden af maskinen (nede ved pumpen) . Jeg har renset filteret, renset varmepumpe, slanger men lufttryk. Skilt den ad bagpå og tjekket at pumpen virker fint. Ventilatoren køre også fint. Den varmer godt men det er som om at vanddampen kommer ikke videre ud af tumpleren. Den laver ingen fejlmeldinger Modellen er samsung dv80m50101w. Håber nogle har en ide om hvad det  så kan være? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der mangler kølemiddel på varmepumpen.
Bliver kondenseren i bunden kold når den har kørt?

Det er radiatoren under tromlen i bunden med de fine finner, som luften skal kondensere på. Bliver den ikke kold, kan den ikke trække vand ud af tøjet.

Elektronikteknikeren
Tak for svar Gregeren, ja det lyder sandsynligt at den mangler kølemiddel. Det er vel en prof der skal lave det? Og så kan jeg være bange for at systemet er utæt, eller er det normalt at der skal påfylde? 
Ja så er der en lille lækage et sted. Det skal laves af en autoriseret køletekniker, da håndtering af kølemiddel kræver kmo certifikat.

Derfor kan det desværre også hurtigt løbe op i et par tusinde.

Elektronikteknikeren
Ja jeg må ud og lede efter en anden god brugt tørretumbler, tak for hjælpen så blev jeg lidt klogere. 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis