Lydisolering af ventilationsrum

Hej
Jeg skal have mit nye ventilationsanlæg liggende på en nybygget hems over hanebånd på 1. Sal.
I de tilstødende værelser har vi loft der går til kip.
Jeg ønsker derfor at lydisolere lokalet hvor selve ventilationsanlægget skal være bedst muligt.

Indtil videre har bygget en ekstra forsatsvæg med isolering imellem og gips på.

Hvad kan jeg gøre for at lydisolere gulvet og væggene endnu mere? (Jeg ønsker den bedste løsning)

Mange tak for hjælpen 👍
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er i et ordentligt lukket rum, burde det ikke være noget problem med støj fra et ventilationsanlæg.

Du skal sørge for at vibrationer og dermed støj ikke forplanter sig til væg og gulv. Montering bør gøres så vibrationer ikke overføres. Lydgennemtrængning gennem vægge, gøres på den traditionelle måde, ved at gøre væggene så tunge som muligt. Døren vil ofte være det svage punkt.
Anlægget skal stå på en hård rockwoolbats med en betonflise oven på. Så har du afkoblet de direkte vibrationer der kan komme den vej. 
Så skal vibrationer der føres via rørene afkobles. Det gøres ved at der er 3 - 5 cm afstand imellem rør fra bygning og dem som kommer fra anlægget. Det gab skal så lukkes med en manchet som fastspændes med 2 spændebånd hvert sted. Man kan købe manchetter som passer til rørstørrelse, men det er i bund og grund et stykke presennings dug eller om man vil voksdug. 
Du kommer resten som du selv har beskrevet og med en god og tæt dør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for hjælpen - Det med manchet og spændebånd vidste jeg ikke, rigtig god info 👍👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også