Ødelagt skrue

Hej,
Jeg har i mit (meget dårlige) forsøg på at sætte nogle billige persienner op, ødelagt “kærven” på en lille skrue. Fordi jeg tydeligvis har 10 tommelfingre.  Og nu kan jeg hverken få den helt ind i eller ud.. så jeg googlede og har nu købt det viste “skrueudtræksæt” men det kan jeg heller ikke finde ud af at bruge. Når jeg finder videoer af lignende problemer er det et andet sæt man har brugt, som har to sider, det har det her jo ikke. Kan en af jer forklare mig, hvordan jeg bruger det købte sæt til at få min skrue ud, eller har andre alternativer? Er det helt håbløst? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at bruge det tapuddrivnings sæt du har købt skal der bores et hul i skruen så led den lille skrue du skal have ud vil jeg tro at det er for besværligt.
Prøv istedet fra om du kan få fat i skruen med en papegøjetang eller brug en nedstryger (klinge) eller multi cutter til at lave en ligekærv  i din skrue.
Det værktøj du har købt er til at tage knækkede bolte ud med. Der skal bores et hul midt i bolten og udtrækkeren skrues mod uret ned i stumpen, hvorved gevindstumpen drejer udaf.
9 ud af 10 gange en amatør bruger sådan en ødelægger de mere end hvad godt er, da hvis værktøjet knækker ikke kan bores ud.

For at få din skrue ud, skal du bare bore hoved af med et 5mm bor. Når hovedet er af kan du med en tang dreje resten af skruen ud.

Værktøjet du har købt, forærer du til et familiemedlem du ikke kan lide til jul.

Selvbygger med stort S. 
Ofte kan man liste sådan en skrue ud, med en skævbider,  den ene kæbe inde i kærven og den anden udvendigt på hovedet.
Fortvivl ikke over egne evner, de skruer der følger med, er ofte bløde og ubrugelige.

Vi prøver igen, i morgen --
Var det en stjerneskruetrækker - så prøv igen men læg først en gummielastik på tværs, så den trykkes ned i hullet af skruetrækkeren inden du drejer.

Kurt B. Andersen
Tusind tak for alle jeres gode bud ! Sætter jeg kæmpe pris på! Jeg prøvede dem alle, det lykkedes til sidst med papegøjerangen i 4 forsøg! Jeg er lykkelig! Så tak igen:) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis