Trykprøve gulv varme slanger Batman999 45 16-12-2023 11:58 Hej,Hvad vil i anbefale mig til at gøre for at teste gulv varme slanger inden støbning af beton for, at sikre mig at alle slanger virker som de skal? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 13021 16-12-2023 13:50 Der er jo ingen samlinger "under" gulvet, så det er nok visuelt et tjekke rørene for skader, og skarpe buk. Vi prøver igen, i morgen --
Batman999 Trådstarter 45 16-12-2023 14:38 Ok. Jeg havde bare læst mig frem til at man kunne teste dem med sådan en luft pumpe? Hvad gør vvs’er i sådan et tilfælde hvor slangerne ikke er tilsluttet? Går de også bare og tjekker visuelt
ev elmand 30570 7480 18-12-2023 00:19 Ja de tjekker bare vissulet. Noget andet er at det er meget svært at få rørene til at sidde ordentlig i fordelere hvis du støber nu. Det er langt det bedste at få fordelere sat op og så få alle rørene monteret. Du har sikkert både forbrugsvand og varmerør. Så du skal have 4 fordelere som sidder lidt forskellig afstand fra væggen.Den øverste tæt på og de næste længere og længere fra væggen. Når fordelere er monteret kan du sætte prop i og lukke lidt luft på systemet. Efter nogle dage ser du om trykket er faldet. Det går hurtigere med eventuel trykfald hvis de fyldes med vand men så skal du være sikker på frostfri inde i huset. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)