Dørbælg på vaske skal skiftes SwAndersen 11 16-12-2023 09:50 Hej der ude..Er der nogle der har erfaring med at skifte dørbælg på vaskemaskine? Jeg har dørbælgen og jeg vil gerne give noget for at få den skifte.. Jeg bor i Faxe... M.v.hStig 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30486 7480 16-12-2023 11:01 Jeg har skiftet mange, men kører ikke til faxe. Men har du en guide.Yderst sidder der en tråd rundt, den tager du af. Husk hvor fjederen sidder den skal ende ca. samme sted. Bælgen vendes ind i vaskemaskine, og spændebånd tages af. Nogen gange skrue, nogen gange en anden måde som kabel strips.Så gør du lidt rent rundt i kanten og smører både kant og rillen på den nye med opvaskemiddel. Så kan den nye glide på den kant som den skal og spændebånd strammes igen. Den sættes på kanten yderst og ståltråd med fjeder trækkes på. Nu skal bælgen sidde uden vulker eller folder. Hvis den har lidt vulker så tager du kun yderste ståltråd af og drejer bælgen lidt der. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
SwAndersen Trådstarter 11 16-12-2023 21:02 Det lykkedes sku! Men hold kæft jeg kæmpede indtil jeg fandt tricket men nu er den som ny 😃 Tak
ev elmand 30486 7480 16-12-2023 22:50 Det var godt. Ja der skal bruges nogle gymnastiske hænder. Nu kan du rejse rundt i Faxe området som "lugebælg ekspert" Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)