Miele

Hej 
Vi er flyttet i hus hvor der er en indbygget Miele kaffemaskine CVA 4080.
Udlejeren havde fortalt at den ikke virkede, men jeg sage at jeg ville prøve og lave den.
Først kom den med fejl 10 og 17 men der har jeg fået den til at holde op med, nu kommer den med fejl 73.
Jeg har haft kaffe kværnen ud og vaske den som beskrevet, det virkede ikke. Så skilte jeg den ad og rensede alle delene en for en og samlede den igen, men den kommer stadig med samme fejl.
Er der nogen der har et bud hvad jeg kan gøre eller har hvad jeg har over set :-). Jeg er rimmelig teknisk anlagt, uddannet elektriker og installatør men har aldrig arbejdet med hårde hvidevare.  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har selvfølgeligt undersøgt, hvad fejl 73 på en Miele kaffemaskine betyder? Prøv at ringe eller skrive til Miele og spørg dem. De plejer at være flinke til at hjælpe.   

fase
S. Fabrin skrev den 16-12-2023 09:51:36

Du har selvfølgeligt undersøgt, hvad fejl 73 på en Miele kaffemaskine betyder? Prøv at ringe eller skrive til Miele og spørg dem. De plejer at være flinke til at hjælpe.   

Jeg har gjort som beskrevet i Miele´s brugsanvisning. Derud over har jeg faktisk også prøvet at sætte en anden kværn eller undskyld :-) det er ikke kværnen men det er brygge enheden.

Nordjyden75 skrev den 17-12-2023 08:33:54

Jeg har gjort som beskrevet i Miele´s brugsanvisning. Derud over har jeg faktisk også prøvet at sætte en anden kværn eller undskyld :-) det er ikke kværnen men det er brygge enheden.

Nu har jeg ikke brugsanvisningen. Står der i brugsanvisningen, hvad fejl 73 er?

fase
Googlede lige problemet, og her er en ret fin vejledning (på tysk) som jeg håber du kan bruge
https://saeco-support-forum.de/threads/miele-cva-4080-4085-fehler-73-bruehgruppe-einheit-klemmt-microschalter-defekt.42375/
GDS-manden skrev den 17-12-2023 11:53:00

Googlede lige problemet, og her er en ret fin vejledning (på tysk) som jeg håber du kan bruge
https://saeco-support-forum.de/threads/miele-cva-4080-4085-fehler-73-bruehgruppe-einheit-klemmt-microschalter-defekt.42375/

Super Det hjalp rigtig meget. Kan dog ikke blive medlem på det tyske side så jeg kan se billederne, men har prøver de par forslag som der var i opslaget.

Nu har jeg haft skildt gear boksen og har fundet ud af at det ene tand hjul har fået skraldet nogle tænder af.

Har du nogen ide og hvor man kan skaffe den? 

Annonce

Hej Har prøvet og skrive til miele men har ikke fået noget svar.😕.Så skilte jeg gearboksen af i dag og fandt ud at det ene tandhjul manglede nogle tænder. Jeg ringede til miele og fik fat i en tekniker fra reservedele afd. men han kunne ikke lige ud middelbart hjælpe med tandhjulet. Han henviste til deres hjemmeside hvor man kunne se de tekniske tegninger. Dem havde jeg nu kigget på inden jeg ringede og jeg kan ikke finde gearboksen på de tekniske tegninger. Hved du om der findes et sted hvor man kan skaffe dele ud over hos miele ? Se billeder 

Det er ikke sikkert, at du kan købe tandhjulet løst. Måske skal du købe gearkassen. Prøv at søge på nettet efter reservedele til hvidevarer.

fase
Hvis du kender en med en 3D printer kunne dette måske være et forsøg: ​Link​​​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis