Renovering af badeværelse - Rørskab - Vandtæt gulvflade

Jeg er ved at renovere badeværelse i andelsbolig, og har nogle rør som jeg gerne vil putte ind i et rørskab, se billede.
Der er tale om rør til radiator og vand til varmt og kold vand, som går lodret igennem fra overbo og ned videre gennem mig til underbo.
Jeg skal støbe gulvet i badeværelse (mira letbetonløsning).
Ifl. SBI 252 skal der jo være vandtæt gulvflade, også i installationsskate, men jeg tænker ikke det er smart at støbe sådanne rør ift. ved senere udskiftning, eller hvad er standarden for at gøre gulvet vandtæt ved disse rørføringer? Måske putter man noget omkring rørene før man støber eller?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du putter en rørskål af Rockwool rundt om hvert rør forneden, da gennemføringen så bliver brandtætnet, og røret bliver ikke støbt fast.

Hvis du laver en skakt, er muligheden også at du udfører denne i to lag gips, og sætter brandgodkendt lem i.

Så støber du kun til skakt væggen, og ikke inde i selve skakten. Husk at samlingerne på rørene skal være tilgængelige fra rummet i fremtiden.

Elektronikteknikeren
Du kan jo lave en skakt, og lave det vandtæt ind på skakten. Hvis det er udenfor den direkte vådzone så er det nemmere da det er de nederste 10 cm der skal være tæt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også