Gasfyr knurrer

Hej derude.

Mit Gasfyr er periodisk begyndt på en høj knurrende lyd. Ved at slukke og tænde for fyret stopper lyden og fyret kan derefter køre i flere uger uden noget. Lyden kommer lige pludselig ud af ingenting.

Jeg har prøvet og uploade en video, er dette ikke muligt eller?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Emil.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den knurrende lyd minder meget om en Puch maxi der står for højt i tomgang…
Tør jeg gætte på det er et Vaillant fyr ? 
I så fald fik jeg en bekendt, som er montør, til at kigge på problemet. Efter samtale med Vaillants support, blev interval/blæserhastighed for udblæsning øget, da det kan være et problem, hvis fyret kører for meget tomgang. Du vil sikkert erfare, at problemet aftager jo mere fyret varmer konstant. Jeg kender nogenlunde proceduren for programmering incl. inst. niveau mv., men vil råde dig til en snak med en der ved noget ( læs en del ) en tingene, da nye dele er særdeles dyre, hvis noget tager skade. Check lige om vandlåsen er ren for skidt og der er fri passage i det balancerede aftræk.

Hej. Tak for svar.

Jo det er skam rigtigt det er Vailant fyr

Foregår justering/pogrammering inde i styringen til vejrkompenseringen?

For den er jeg ved at have rimelig godt styr på at navigere rundt i :)

Mvh Emil
Menustruktur på installatør niveau - kode 17 - prøv først fejl historik og reset evt. spærretid.
Ellers prøv kedelkonfiguration og derfra - mener at huske blæser hast. angives med talkode, men ingen garanti. ( noter alle ændringer, så du kan finde gl. inst. tilbage )
God fornøjelse.  

Må kigge på det om et par dage når jeg kommer hjem. Ellers må jeg skrive herinde igen jo 😄👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis