Indbygget toilet - hvordan kommer man ind til det?

Har hørt to forskellige ting fra to VVS'ere ift indbyggede toiletter.

Den ene siger at man kommer ind ved at fjerne trykknapperne foran, det er alt rigeligt.
Den anden siger det ikke er godt nok, man skal lave så man kan komme ind oppe fra - dvs man kan ikke have f.eks. en vask liggende i pladen oven på, da man så ikke kan tage den af igen. 

Hvilken er rigtig?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste og alle indbyg sisterner jeg har set kan alle serviceres fra trykknap modulet. Men man kan lave det med fjernbetjent tryk, hvis det er mere praktisk at trykknapper sidder på en anden væg end  selve toilettet. I den konstellation skal man have anden adgangs mulighed. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
På mit "indbyggede" toilet fjernes frontpladen, der giver adgang til cisternen. En vask placeret i pladen over vasken? Er vasken så ikke placeret temmelig højt.

fase
Jeg har en cisterne Lav model. Denne er samme højde som vask. ( dog ikke samme sted )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det ville også være forholdsvist upraktisk at have toilettet monteret foran vasken😀

Den VVS der mente det ikke var nok med service gennem skylleknappen må have misforstået dit spørgsmål.

Selvbygger med stort S. 
Det er muligt at lave service gennem trykpladen, medmindre det er vola. Uanset er det absurd trælst når noget går galt at skulle fjerne det hele. Det oplever jeg pt. Endda med fjerntryk.

Jeg synes dog at det virker lidt… umuligt at udskifte ting gennem trykpladen. Så stort er hullet ikke, og hvis man skal samle det inde bagved - så skal man vist være dygtig. 
Annonce
Derudover: jeg har haft 3 forskellige typer toilettet henover 5 år. Kummedesign betyder noget.

Et har rigtig fint. Stoppede ikke, børnene lavede ikke konstante striber, og det skyllede alt ud.

Næste var rimfrit. Det pjaskede ud på gulvet hver. Eneste. Gang. Trustpilot bekræftede at det har en kendt fejl. Desuden skyllede det rigtigt dårligt forrest, hvor pigerne typisk smider papir.

Sidste og nyeste er rimfrit. Skyller slet ikke forrest, og børnene sidder allesammen dårligt / rammer intet vand. Tillæg at det generelt skyller dårligt. Og ikke er standardmål og derfor ikke enkelt kan skiftes ud.

Jeg havde aldrig tænkt på at teste før køb, men jeg vil anbefale at tjekke trustpilot og lignende før køb. For det er virkelig klamt at få sprøjet toiletvand ud på gulvet mange gange dagligt. 
Jeg har et Ifø rimfrit. Det skyller fint ud og sprøjter ikke ud på gulvet.

fase
S. Fabrin skrev den 15-12-2023 20:30:18

Jeg har et Ifø rimfrit. Det skyller fint ud og sprøjter ikke ud på gulvet.

Husker ikke mærket, men dengang jeg søgte på samme på nettet, dukkede det op i mange trustpilot-klager. Åbentbart et kendt problem på det. 

Vi havde et grohe og det spillede til gengæld. Der er jo også mange designs inden for hvert mærke. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis