Ur til eltavle

Hej eksperter

Mit ur til elgulvarmen, som er monteret i eltavlen virker ikke (se vedhæftede billede).

Har fundet et billigt et hos Harald Nyborg, men der er ikke da samme ind- og udgange, og så er det jeg kommer til kort...
https://www.harald-nyborg.dk/digital-kontaktur-doegn-og-ugeur

Er der en ekspert, som kan fortælle hvilke ind- og udgange der svarer til hinanden på de to forskellige ure, så jeg kan lave en 1 til 1 udskiftning?

Mvh. Martin. 
Hej eksperter Mit ur til elgulvarmen, som er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at vudere, kan trådstarter ikke tage et bedre billede?
Men der kunne faktisk godt være 4 ledninger montere,

blå på klemme 4
Brun eller grå på klemme 3
Brun eller grå på klemme 2
Brun på klemme 1

men der kan også være 3 ledninger Som Fabrin beskriver.

et bedre billede vil kunne afklare det.

S. Fabrin skrev den 15-12-2023 12:52:23

GodeVen, hvis du ser på billedet, kan du se at der ikke er forbundet noget til klemme 1på uret. Derfor kan uret ikke have virket. 
Uagtet, om der sidder/har siddet noget i klemme 1, så burde displayet på uret vise noget, når 3 og 4 er forbundet. Så jeg tror på trådstartes konklusion om at uret er defekt.

Hvis jeg tager højde for at billedet er taget fra en vinkel, så vi jeg give lmaster ret i de forbindelse han se, med den tilføjelse, at der også er en sort i terminal 4.

Men som skrevet tidligere, er vi nødt til at have et billede lige forfra op mod undersiden af uret, så vi kan se præcis hvilke forbindelser der er, og hvorvidt der er forbundet noget til den forkerte side af en sikringsgruppe.

Wow, jeg sætter stor pris på jeres kommentarer!
Vedhæfter lidt flere billeder. 
Meget bedre  

Som jeg ser det:
  • Blå og sort fra gammelt ur 4 til nyt 1.
  • Grå fra gammelt ur 3 til nyt 2. Den lille lus der i det gamle ur er mellem 2 og 3 erstatter du med en længere, og forbinder mellem nyt 4 og 2.
  • Den brune fra gammel 2, forbindes til 4.
  • Og så endelig den brune i gammel 1 til 5 i nyt ur.

Det er ikke monteret helt katastrofalt som man først kunne mistænke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Tusinde tak for gode input!
Jenshøj jeg giver det et skud med din "opskrift". Bliver nok først i juleferien, men vender tilbage med resultatet.
God jul til alle🙂
Jeg ville starte med at måle om der var 230V mellem 3 og 4, så du ikke går i gang med at udskifte uret, hvis problemet er et andet.

Du skal huske på, at selvom du afbryder alt, er der stadig spænding på dele af tavlen. Du skal derfor kun rode i den, hvis du er sikker på hvad du gør. Der er en årsag til at man ikke udskifte uret det selv.

Da du er ny her, så skal du vide at dem der svarer, ikke nødvendigvis har ret i det de skriver. I denne tråd vil jeg dog mene, at det er ekstremt hvilke indlæg du har måtte læse. Ud fra billederne er der intet der tyder på at din installation er ulovlig.

De mest fejlagtige indlæg er skrevet af nogle der ikke forstår begrænsningerne i konkludere noget fra et billede med perspektiv og skæv betragtningsvinkel. Hvis du havde sendt alle billederne med det samme, havde du sikkert undgået den kritiske tone. Bemærk hvordan de kritiske ryster forsvandt, da du lagde flere billeder op.

Velkommen her.
Fint input Godeven.
Der er 230V mellem 3 og 4, med fasen på 3.
Tak for velkomst🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis