Har jeg boret i en gasledning i væggen

Der skal lige siges at jeg er helt ny til alt der hedder boligejerskab, gør-det-selv etc. og jeg er utrolig nervøs omkring det.
I går sæt jeg en gardinstang op og har siden været ekstremt nervøs for at jeg har boret ind i et gasrør i væggen. Det kan sagtens være min angst der gør at jeg bilder mig ind luften er lidt anderledes, men jeg er bare ikke sikker.
1. Hvor stor er chancen for at jeg kan skade nogle rør med et hul der er cirka 5-6cm dyb?
2. Hvor stor er chancen for at der er rør/ledninger lige rundt om vinduet?
3. Bor i en lejlighedsbygning fra 60erne på Amager. Radioterne kører med vand og vi har el komfur. Er der overhovedet gasledninger i væggene?
4. Hvordan kan jeg blive 100% sikker på om jeg har ramt noget eller ej?
Tak på forhånd!!
En meget nervøs noobie 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nemmeste er vel at tænde en lighter, og se hvad der sker...
Spøg til side - det skulle være næsten usandsynligt, hvis du har indbyggede gasledninger i området hvor en gardinstang skal hænge - i modsat fald burde det være klart opmærket.

cdp skrev den 14-12-2023 12:13:25

Det er nemmeste er vel at tænde en lighter, og se hvad der sker...

Rør og ledninger går normalt lodret op til afbrydere og “vandhaner”. Der kan dog også være trukket ledninger direkte mellem afbrydere og udtag.

Søren O
Hvis du har boret ind i en gasledning vil det lugte af gas. Hvis du har boret en ledning vil du mangle strøm et sted i lejligheden.

Der løber næppe ledninger, der hvor du vil hænge gardiner op og gasrør er der helt sikkert ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis