Det lugter muggent et sted i stuen

Igennem længere tid har der lugtet muggent et bestemt sted ved en skillevæg mellem to opvarmede rum.  Jeg kan ikke finde ud af årsagen. Min mand kan ikke lugte noget. Der er intet at se, ingen sorte steder eller tegn på skimmelsvamp. For over  20 år siden havde vi et rørbrud under gulvet. Der blev repareret.  Det er sket ialt 3 steder i huset. Ved indgangsdøren til gangen, hvor rør til gulvvarme var lagt i leca. Fugt havde ætset rørene. Det samme på badeværelset, som blev totalrenoveret . Alle gange betalt af forsikringen.

Jeg kan frygte, at det igen er et utæt rør under gulvet som lækker. Hvordan finder man ud af det? Vi kan ikke observere vandspild. Taget er heller ikke utæt.
Kan jeg bede forsikringen undersøge det?
Huset er fra 1970.
Gode råd ønskes.

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv først at kigge på din Kamstrup 2200 vandmåler. Nederst til venstre i det store display er der et lille felt med 4 cifre der viser det øjeblikkelige forbrug i liter. Når der ikke bruges vand, skal der stå 0000.

Søren O
Tak for svaret. Det bliver første step, hvis et enkelt dryp i minuttet overhovedet kan måles.
mvh Ingeborg

Når lysten driver værket
Måleren har max fejlvisning på 2 liter i timen - så ja, det er alligevel mange dryp.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis