Statiske beregninger / energirammeberegning

Vi har bygget sommerhus og vil nu færdigmelde byggeriet.
Men vi blir nu bedt om energirammeberegning og statiske beregninger. Det lyder til at være en kostelig affære. Er det virkelig nødvendigt? Og undrer mig over at kravet først kommer nu og ikke ved byggetilladelsen.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er nødvendigt er der jo nogle lobyister der har fået politikerne til at mene. Det er et krav i bygningsreglementet.
Energirammeberegningen er forholdsvis nem selv at lave. Der findes et par hjemmesider som viser det trin for trin.
Det er lidt sent at lave de statiske beregninger når huset er bygget. Hvis du har samvittighed til det kan du uploade ungernes matematikopgave. Kommunen har ikke ansvaret for dine oplysningers rigtighed, og checker ikke andet end dokumenterne er der.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 13-12-2023 17:10:23

Om det er nødvendigt er der jo nogle lobyister der har fået politikerne til at mene. Det er et krav i bygningsreglementet.
Energirammeberegningen er forholdsvis nem selv at lave. Der findes et par hjemmesider som viser det trin for trin.
Det er lidt sent at lave de statiske beregninger når huset er bygget. Hvis du har samvittighed til det kan du uploade ungernes matematikopgave. Kommunen har ikke ansvaret for dine oplysningers rigtighed, og checker ikke andet end dokumenterne er der.

Kan du linke til en side der viser det? Jeg kan ikke bruge Rockwools, da jeg ikke har PC :(

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis