Afkoble vaskemaskine

Jeg skal flytte og vil have min vaskemaskine med, men kan ikke få lukket for denne her, der virker vigtig? Hvad kan jeg gøre, der er gratis? På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
frem og tilbage flere gange ellers vvs
Det eneste gratis du kan gøre er at lukke for vandet med kuglehanen med det røde håndtag. Måske skal håndtaget tages af for at lukke. Ellers er der ikke andre muligheder end at skifte hanen. 

fase
larsen56 skrev den 13-12-2023 13:19:14

frem og tilbage flere gange ellers vvs

Hvis det ikke bare er håndtaget, der drejer.

fase
Det er den røde pind, der ikke er til at rokke. Har også prøvet med WD40. 
Det gamle skidt skrev den 13-12-2023 13:27:21

Det hjælper ikke med WD40 (verden dyreste petroleum). Hvis du kan få håndtaget af og få kuglehanen lukket ved at lukke og åbne med små bevægelser, er der en change for at få lukket hanen. Ellers er der kun tilbage at lukke for vandet et andet sted og skifte kugleventilen. 

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 13-12-2023 13:48:32

Det gamle skidt skrev den 13-12-2023 13:27:21

Det hjælper ikke med WD40 (verden dyreste petroleum). Hvis du kan få håndtaget af og få kuglehanen lukket ved at lukke og åbne med små bevægelser, er der en change for at få lukket hanen. Ellers er der kun tilbage at lukke for vandet et andet sted og skifte kugleventilen. 

Tak for dit svar. Det røde håndtag er nu af og jeg er usikker på hvilken del det er jeg skal åbne og lukke med små bevægelser? Der sidder kun noget skruelignende indenunder, men uden gevind? 

Det er en firkantet aksel som kommer ud af kuglehanen. Den kan du tage fat i med en skiftenøgle, og vrikke frem og tilbage indtil du får den løs og kan lukke den. 
Ellers må du lukke ved hoved hanen, tage vaskmaskine fra, og skifte kuglehanen. Helt gratis er den ikke men heller ikke særlig dyr. Husk samtidig at købe pak garn og salve. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak, Erik, det bliver vejen frem i morgen 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis