Gulvvarme i forskalling med varmefordelingsplader

Vi er i gang med en større renovering af vores hus fra 1972 og vil i den forbindelse gerne have etableret gulvvarme i stueplan.
Huset er i 3 plan, med kælder, stue og 1.sal, etageadskillelsen består af træbjælker.

Der er ikke plads til at hæve gulvet og jeg vil derfor gene lave en løsning med gulvvarme rør og varmefordelingsplader, som bygges på forskalling i bjælkelaget. (se tegning)
Jeg vil gerne genbruge de 20 mm krydsfinerplader som i dag danner gulvet over bjælkerne, og ovenpå dem kommer der et laminatgulv på 8-9 mm, så den samlede tykkelse bliver 28-29 mm.
Mit spørgsmål går på, om gulvet er for tykt, for at gulvvarmen virker som den skal?
Der er 195 mm isolering under gulvvarme installationen.

Er der eventuel nogen som har erfaring med tilsvarende løsning, som de vil dele ud af?
Slet 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har let gulvvarme nedfældet i bjælkelag på et badeværelse på 1. sal, der er 18mm krydsfiner + vådrumsvinyl ovenpå. Man er nødt til at køre med lidt højere fremløbstemp på shunten for at det bliver varmt nok men derudover fungerer det fint, i dit tilfælde vil jeg være usikker på om der kan leveres nok varme når der er laminat ovenpå, der vil være ringe varmetransport mellem din krydsfiner og laminatgulvet.
Men hvis du sætter tværstykker nok nederst mellem dine bjælker til atvunderstøtte din forskalling (du skal nok ned på cc 40 hvis du bruger 21mm høvlet) så bør det være stift nok til at du kan droppe krydsfiner helt og dermed få alupladerne helt op under laminaten og så er der ingen problemer mht varmetransport.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis