Søger forhandler af lille reservedel - en slags bøsning

Hej
Jeg søger et sted jeg kan købe (en forhandler) denne "dims". Det ligner en bøsning med gevind i den ene ende og fatning til umbraco-nøgle i den anden ende. 
Hvis I ved hvad "dimsen" hedder så vil det også være dejligt og nemmere i jagten på denne lille reservedel.  
Jeg vedhæfter 3 billeder der viser reservedelen i profil.

Info:
Forniklet metal
længde: 32 mm
diameter: 12 mm
Gevind i den ene ende: 6 mm
Fatning til Umbraco-nøgle i den anden ende: 5 mm

mvh 
Allan

Mvh Allan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af ren nysgerrighed og fordi det måske er lettere at finde en forhandler.
Hvad bruges dimsen til ? - er det til maskine eller møbel eller noget helt tredje ?
djaydjay skrev den 11-12-2023 11:30:50

Af ren nysgerrighed og fordi det måske er lettere at finde en forhandler.
Hvad bruges dimsen til ? - er det til maskine eller møbel eller noget helt tredje ?

Ja, selvfølgelig. Det giver jo rigtig god mening. 

Det er til et bordben, der kan forskydes i længden. Bordbenet består af et indre og et ydre rør. De to fikseres af den "dims" som jeg leder efter. 

Måske hedder det en føringsbolt. Det har jeg på fornemmelsen efter at have søgt vidt og bredt på nettet. 

På de vedhæftede billeder ser du/I et bordben fra begge sider af bordbenet, hvor "dimsen"/føringsbolten er monteret. 

Mvh Allan
Det ligner en cyllindrisk gevindmuffe, eller gevindstift, bare med unbrako I den ene ende, denne unbrako kærv kunne dog erstattes af en M6 unbrako bolt som bare skrues I den ene ende af muffen, hvis selve gevind muffen så bare er kortere til at begynde med. 

Feks. kunne denne saves til I længden og monteres en unbrako bolt I den ene ende. Eller måske bare skæres en alm. Lige kærv med vinkelsliber. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis