Stikkontakt er røget ud af væggen

Hej,

Min stikkontakt er rykket id af væggen.
Er der nogen der helt lav praktisk kan forklare mig hvordan jeg skiller denne stikkontakt fra hinanden så jeg kan skrue skruerne fast igen? Er der nogle plasticdele der kan trykkes/skubbes ud/af?

Mvh Line
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billede her
Centrino skrev den 11-12-2023 06:41:47

Billede her

Flad skruetrækker til at vippe tangenterne af, og så spænde skruerne så den sidder fast igen. 

Hvis stikkontakten er holdt fast med de klør, den er forsynet med som standart, så skift dem ud med afbryderskruer.

fase
"Flad skruetrækker til at vippe tangenterne af " - er det tænd/sluk knappen du mener?
I denne video tager han tangenterne af cirka 1 minut henne i videoen.
https://www.youtube.com/watch?v=_XXSav7HioY

I videoen omkring 1:50 løsner han to skruer i stikkontakten. Du skal løsne disse lidt (kun lidt) og trykke stikkontakten ind på plads. Derefter spænder du skruerne igen. Du skal skiftevis spænde de to skruer.
Annonce
Hvis du beholder kløerne på kontakten, så skru dem så meget løse at de ikke stikker udenfor plasten. Derefter skubber du stikkontakten på plads. Sørg for at skruerne er skubbet i bund og spænd så kløerne fast. 

fase
Når det kun er for at skrue fast kan du nøjes med at tage tænd/sluk tangent af. Men jeg vil råde dig til at anskaffe de nævnte afbryder skruer, hvis det er en grøn dåse som sidder i væggen. Så trækker du stikkontakt helt ud, og kigger ind. Der ser du 2 " skruetårne" Du skal så måle afstand fra toppen af dem og ud til kanten på væggen. Så lægger du 6 - 12 mm til det mål og vælger skrue i en længde som kommer inden for din udregning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har i et generelt trik til at undgå at lave mærker på tangenter og ramme, når man piller tangenter af? Eller er det uundgåeligt / sker en gang imellem?
HrT skrev den 11-12-2023 13:36:28

Har i et generelt trik til at undgå at lave mærker på tangenter og ramme, når man piller tangenter af? Eller er det uundgåeligt / sker en gang imellem?

En skruetrækker, som stikkes ind bag tangenten eller hvis du er hjemme en skrældekniv.  . Rammen kan ofte fjernes på samme måde.   

fase
Ind undertangent nedefra så får den ikke synlig mærke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis