Sokkel til bogreol

Hej 👋

Jeg skal til at lave en bogreol, og skal i den forbindelse have lavet en sokkel pÄ cirka 8,8 cm

Hvilket materiale bruger jeg til at lave en billig god sokkel af, jeg havde selv tÊnkt mig at bruge reglar (som dog er for tykke virker de til(med mindre jeg kan korte dem) til opgaven, men findes der noget bedre som er lettere at bruge, mÄske MDF i en tyk version?

Fronten bliver beklÊdt med en pÊn liste, sÄ udseende er ikke sÄ vigtigt - pÄ soklen skal jeg have billy skabe fra ikea sÄ den skal kunne holde en del kilo

PÄ forhÄnd tak
5 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
18 mm MDF er glimrende til sokler. Du er opmÊrksom pÄ at Billy allerede har en sokkel?

Med venlig hilsen

Anders

Anders K skrev den 11-12-2023 07:33:38

18 mm MDF er glimrende til sokler. Du er opmÊrksom pÄ at Billy allerede har en sokkel?

Er MDF bedre end spĂ„nplade egentlig? Ja, skal hĂŠve det yderligere for at komme over en dĂžr 😊

jacta skrev den 11-12-2023 07:38:13

Anders K skrev den 11-12-2023 07:33:38

Er MDF bedre end spĂ„nplade egentlig? Ja, skal hĂŠve det yderligere for at komme over en dĂžr 😊

Godt sĂ„ :-)

Hvis du skal male soklen ville jeg foretrÊkke MDF, ellers er spÄnplade sikker fint.

Med venlig hilsen

Anders

SĂ„ er det bedst hvis du kan undvĂŠre den sokkel som hĂžrer med og sĂ„ lave hele soklen i et stykke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg er selv igang med tilsvarende projekt.
Sokkel lavet af 2x4 reglar, med 60cm hÞje moduler fyldt med skuffer, hvorpÄ der ligger en egetrÊs bordplade.
Oven pÄ egetrÊs pladen bliver billy reolerne sat, hvor jeg skÊrer den nederste hylde og soklen af, sÄ den nederste hylde bliver egetrÊs pladen.
Reolerne bliver skruet fast i et brÊt pÄ vÊggen og til hinanden, sÄ de er et stort stabilt legeme.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
IndkĂžbstip: FĂ„ 25% rabat pĂ„ maling med vores rabatkode hos FlĂŒgger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor pÄ LDS

FlĂŒgger

Find alt til boligforvandlingen, nĂ„r det kommer til maling og malerrelaterede produkter, pĂ„ FlĂŒgger.dk. FĂ„ 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og fÄ fordele

Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se ogsÄ