Ventilation

Hej med jer.

Ventilationsrør fra emhætte og badeværelsesventilator går begge op til egen taghætte. Altså ikke forbundet på nogen måde. Men når vi tænder emhætten, blæser der kold luft ned gennem badeværelsesventilatoren. Vi kan simpelthen ikke forstå det. 

Altså separate ventilationsrør og taghætter. Der er undertag med undertagsventiler i.

Er der nogen, der har en ide eller to til hvad der sker og hvad jeg kan gøre?

Vh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det luft emhætten suger skal erstattes på en eller anden måde.
Hvis i nu åbner et vindue i køkkenet samtidig så trækker det nok ikke ned i badeværelset.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Luften, som emhætten blæser ud af huset danner undertryk i huset. Dette udlignes så, ved at der suges lugf ind gennem aftrækket i badeværelse. 

Let at teste, som Kemrit_369 skriver. Åbn en dør/vindue tæt på emhætten og prøv så. Så kommer der sikkert ikke kold luft gennem aftræk i badeværelse.
Tjek evt om der er returspjæld på badeværelset og emhætte 
Ved I hvad, jeg vil sige tak for råd og prøve at åbne vinduet, samt tjekke for returspjæld. Hvis der ikke er sidstnævnte bliver det monteret. 
goderådogvilje skrev den 10-12-2023 17:10:48

Ved I hvad, jeg vil sige tak for råd og prøve at åbne vinduet, samt tjekke for returspjæld. Hvis der ikke er sidstnævnte bliver det monteret. 

Der står faktisk i manualen til vores emhætte, at man skal åbne vinduet lidt, særligt hvis det er et tæt hus. Aner dog ikke hvad man gør i huse med ventilationsanlæg 

HrT skrev den 10-12-2023 19:02:41

goderådogvilje skrev den 10-12-2023 17:10:48

Der står faktisk i manualen til vores emhætte, at man skal åbne vinduet lidt, særligt hvis det er et tæt hus. Aner dog ikke hvad man gør i huse med ventilationsanlæg 

Jeg har bestilt et Thermex prolink (ultra 2000, et eller andet) , som så åbner et spjæld til fri luft, når emhætten tændes.

Eller så åbner man et vindue ;)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis