Skæv carport, kan jeg bare rette den op?

Hej med jer

Min carport hælder til den ene side med ca. 5 cm i den åbne ende. Den hælder ikke i den modsatte ende, hvor den er lukket af. Min tanke er at rette den op med en spændestrop fastgjort nederst i den ene side samtidig med at afmontere de skrå stolper i begge sider (gul streg på billede) og efterfølgende montere dem igen (evt, montere nogle længere, rød streg). Taget er bølgeplade-eternit.
Er det en brugbar fremgangsmåde, og er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Vh Anders

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en fin løsning, dog bør du finde en talje i stedet da der ikke er ret meget trækkraft i en spændestrop.
Afhængig af hvordan tagkonstruktionen er lavet kan du være nødt til at fjerne noget der også.

Selvbygger med stort S. 
Når du har trukket det på plads kan du med fordel bruge en trekant 16 mm krydsfiner i stedet for den skrå trempel.
Det gør du så i begge sider og eventuelt også på midten. Så må lampen finde en anden placering. 
Kan du få spændestrop placeret fra bund af stolpe i den ene  side, op over rem og igen til bund af stolpe, Så opnår ikke helt dobbelt træk men mere end enkelt træk, og kan så sikkert godt trække det på plads.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis