Vindueskarm i køkken

Hej,
Min kæreste og jeg søger råd til at få ordnet vores vindue i køkkenet. Vi overtog en andel, hvor ikke alt er færdiggjort. Det ligner at der er noget fliseværk, og vi ved ikke hvad vi skal gøre ved det. Træpladen kan man måske godt male over, men jeg bliver usikker. Hvad ville I gøre? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville pille både pind og den række af som er ved enden af tommesok. Så kan skaderne i pudslaget spartles og det hele males. 
Det sidste billede er lidt for tæt på til at give mening for mig.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig med Erik, af med lister og spartel det på ny.
Sidste billede ligner en rørkasse i mdf. Den skal spartles, slibes, grundes x 2-3 gange med mellemslibninger, og males.
En rørkasse ok nu kan jeg se det. Mine øjne så noget helt andet. 

Tak for svarene. Jeg har nogle opfølgende spørgsmål: skal der også være lister i bunden (altså under træet som går på tværs)? Har vedhæftet flere billeder.
Mit råd er væk med alle lister, undtagen den hulkehl liste lige over køkkenbord. Spartle og male. 

Hulkellisten kamuflerer formodentlig en varierende sprække mellem bordplade og væg, så den ville jeg lade blive der
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også