Revnet induktionsplade

Hej,

Der er faldet et glas ned fra et af vores overskabe som har ramt det yderste af vores induktionsplade så der er kommet en revne/flænge i den. Det er i kanten af pladen og altså uden for zonen hvor der varmes. Er der mon et problem i at bruge kogepladen fortsat? Tænker om der er en sundheds eller sikkerhedsrisiko? Eller er det blot kosmetisk?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den største risiko er nok revnedannelser, samt børn/voksne kan skære sig på glasset - tjek evt om i er forsikret mod det.? 
Jeg ville skifte den, så man ikke risikerer at skære sig.

En ny kan jo fås for 2-3000kr. I dag.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Udover den risiko som er nævnt kan der trænge vand ned i bordplade komfuret. Det kan så ødelægge den. Men da den jo nu stort er kassabel så kan du godt bruge den indtil det sker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan højst sandsynligt købe et ny glas til kogepladen.
Tjek lige din forsikring. Den kan sagtens være omfattet af din glas og kumme dækning.
Nødløsningen er at lime skårene fast med epoxy, så der ikke er skarpe kanter. Men vær forberedt på, at skaden kan have påvirket spændinger i glasset, så på et tidspunkt kan pladen revne mere (samme problemstilling som med bilruder og stenslag)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
PerTh skrev den 08-12-2023 18:32:29

Hej,

Der er faldet et glas ned fra et af vores overskabe som har ramt det yderste af vores induktionsplade så der er kommet en revne/flænge i den. Det er i kanten af pladen og altså uden for zonen hvor der varmes. Er der mon et problem i at bruge kogepladen fortsat? Tænker om der er en sundheds eller sikkerhedsrisiko? Eller er det blot kosmetisk?

 Min kære hustru lavede samme nummer. Hun tabte en stålrist så pladen blev skadet på en fjerdedel af pladen. Vi brugte så de sidste 3 "blus" som fungerede, indtil vi fik købt et nyt komfur, uden problemer. 

Så jeg ville ikke være nervøs, over at benytte det indtil i får købt noget nyt.
Tak for alle jeres svar, jeg ser på om ikke den skal skiftes, men bruger den indtil da :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også