Varmefordelingsplader og fremløbstemperatur

Jeg har søgt på nettet uden succes. Er der et max på hvor højt et fremløb en varmefordelingsplade kan håndtere hvis opbygget på strøer uafhængig af gulvbelægning ovenpå?

Jeg ved, at trægulv max overflade må være 28° og fremløb derfor sættes derefter. Men det er sådan set det, der står omkring fremløb. Men hvis en varmefordelingsplade er lavet af eks spånplade, kan den så tåle max 28° også?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En varmefordelingsplade er lavet af metal, vist nok aluminium, så den skal du ikke være bekymret for. Det er dit gulvs maksimale temperatur der begrænser hvor varmt din fremløbstemperatur kan være.
perhans skrev den 08-12-2023 12:11:58

En varmefordelingsplade er lavet af metal, vist nok aluminium, så den skal du ikke være bekymret for. Det er dit gulvs maksimale temperatur der begrænser hvor varmt din fremløbstemperatur kan være.

Nogle af dem ligger i spånplader med spor. Det er dem, jeg er lidt usikker på. 

Nu skal vi lige være helt skarpe på hvad vi kalder tingene: Når du bygger et gulv med let gulvvarme op, bruger man (ofte) spånplader med spor i som undergulv. I dette spor monteres en varmefordelingsplade, for at varmen bedre kan fordele sig ud fra den forholdsvise lille plastslange, som efterfølgende presses ned i det spor, der er i varmefordelingspladen.
Både spånplader og varmefordelinsplader kan holde til flere gader en dine gulvvarmeslanger, så spørgsmålet er irelevant.
De 28 grader er for at beskytte gulvbrædderne mod udtørring.

Selvbygger med stort S. 
Tak begge to. Det forklarer at jeg ikke kunne finde en temp begrænsning på sporpladerne. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis