Fugt i indvendige vægge

Hej

Vi har med en fugtmåler målt fugt på 16 procent i en indvendig gipsvæg i det hus, vi lige har overtaget (i stueplan). Vi har også målt fugt på omkring 60 procent i en væg, som vi vurderer er lavet porebeton.

Det virker som meget på mig. Vil det være fornuftigt at få dem skiftet ud?

Mvh Kristian 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bruger du en fugtmåler, der er egnet til porebeton? Fugtmålere til træ af typen med to elektroder, vil ikke kunne give et brugbart resultat. De er kun til umalet træ.
Ah. Det er en som har træ og mursten. En fra Harald Nyborg mener jeg. Med en rund ting ude i enden. Skal jeg få en prof ud tænker du? 
Jeg ved ikke hvad det er for et apparat du har.

Jeg ville ikke selv bruge tid på at måle fugtighed i mur, da jeg ville være i tvivl om hvordan jeg skulle forholde mig til resultatet. Hvis man fx måler luftfugtighed i et opvarmet rum kan man få værdier fra 20% til 75% afhængig af årstiden. Så fugtighedstal er meget komplicerede at forholde sig til, da omgivelserne skal tages i betragtning. Tallet i sig selv siger intet.

Du skal se på om der er tegn på for høj fugtighed. Farveændringer eller tilsvarende.
Tak! 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også