RUNDSAV KLINGE !!!

Hej med jer alle...

Hvor køber jeg en "billig" kvalitets klinge til min rundsav ????

Det er en lidt ældre DeWalt radialarm sav.
Den er udstyret med en ø250mm klinge med et ø30hul og en bredde på ca 3mm.
Jeg har jo set diverse klinger hos Harald Nyborg, de er billige ca 200,- for en med hårdmetaltænder. Men til gengæld tror jeg ikke kvaliteten er helt ok.... De virker ikke som specielt "kvalitetsprægede" men hvor finder jeg disse gode klinger...
Jeg har et katalog fra http://www.axminster.co.uk/ og de har billige klinger... men er det virkeligt nødvendigt selv at importere for at finde den rigtige pris ???

MVH Njord
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord.

Hvis du ikke har mistet for mange tænder på din klinge, og den ellers ikke er mishandlet på nogen måde, er det muligt at få den slebet op. Prøv at henvende dig i dit lokale byggemarked.

henrik1

Jo den er færdig... den ene klinge er helt færdig, slidt op, den anden lever lidt endnu, men er ikke specielt god længere.

Hvis det var en slibning ville jeg nok henvende mig til fx Unimerco i sunds, eller et andet værktøjssliberi.

Og det er ikke noget problem at finde en ny fin fin klinge til 500,- men jeg ville jo godt gøre det lidt billigere...

En Harald Nyborg klinge ser ikke ud til at være i en sådan kvalitet at man kan slibe den op senere, og det vil jeg naturligvis gerne kunne gøre..

Spærgsmålet er simpelthen hvor køber du dine rundsavklinger ??? Hvad koster de ???

MVH Njord
Hej igen.

Jeg har selv overtaget en deWalt rundsav efter min far, slibningen af klingen fik jeg foretaget gennem et byggemarked (hvor jeg arbejder i min fritid) - betalingen for skærbningen har "mester" taget sig af, men jeg vil gerne vende tilbage med en pris hvis du er intersseret.

Har lige ringet til min klinge sliber - og prisen på en 40 tands klinge
løber op i 107,- kr + moms.

henrik1

Hej Njord,

Jeg tror næppe du finder nogen "mellemvej". Kvalitetsklinger er trods alt ikke det, der sælges mest af - set i forhold til, hvor mange udbydere der er. Og køber du en på mellemmarkedet kan du ikke være sikker på kvaliteten.

Jeg køber mine klinger i Harald Skodborg, udelukkende fordi jeg har en tendens til skære i søm..... har desværre endnu en dewalt til gode, men set i forhold til prisen på en klingeopslibning + fragt og moms vil jeg nok stadig vælge den billige klinge og så skifte lidt oftere.

Så enten den dyre eller den billige. Og selvfølgelig må man ikke glemme følelsen af at arbejde med kvalitet.

Mvh.

Jan R.
Hej
Jeg skal lige høre om det med antal tænder. Hvilken betydning har antal tænder? Den eneste jeg kan komme på er jo flere tænder, jo pænere snit?

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Annonce
Ja, jo flere tænder jo pænere snit.

Hvis der skal skæres på tværs af træet kan begge klinker bruges.
Skal der skæres på langs, så skal det være en god grov klinge, men udlæg.

De "billige" er ikke værd at slibe op nej, og kvaliteten svinger meget på dem.
Men smut ned på trælasten, de har tit restsalg af billige klinger, eller pakketilbud hvor du får 3 klinger til en rimelig pris, også er der både klinger til snedker klinge, en lidt grovere klinge, og en med godt udlæg til at skære på tværs med i pakken.
Og nu er det jo en noget ældre tråd, men iøvrigt bruger man klinger med en speciel slibning til radialsave, fordi man her "kører med" og ikke imod rotationsretningen. Derfor er det bedst hvis tænderne har en _lille_ stigning, så de ikke skærer så aggressivt.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?

vist det skulle være billigst mulige sår er det en klinge blot der er udstandsede
og udlagt og slibet.!!!

ja. nu har jeg en festool dyksav. hvor jeg måske ikke har været så god ved min klinge. da jeg ikke troede den kostede noget. Men har nu fundet ud af at den koster 1100 kr. for en enkelt klinge.... og det har jeg ikke lyst til at ofre... så jeg tror jeg daffer ud i biltema for at købe en billig klinge, og så smide den ud når den ikke kan mere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis