Beklædning af mur

Hej

Jeg har en gammel stald, hvor ydermurene er trælse at se på.

Staldene er ikke isoleret.
Kan man beklæde murerne på ydersiden med træ - ikke for at isolere - men, for at få et pænere look.

Er det nogle ulemper ved dette ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville i min optik være både synd og skam med træbeklædning.

En gang kalk hører bedre til denne form for bygninger.  
Tak for svaret.

Men, vil gerne høre omkring den anden mulighed.

Og gerne nogle billeder, hvis folk har det.

På forhånd tak
Som udgangspunkt er der ikke noget galt i at lave træbeklædning på dine facader, blot sikrer at der er ventilation mellem nuværende facade og den nye træfacade. 

- Tømreren / Bygningskonstruktør
Hvis du beklæder væggene, er det en ændring, og du skal opfylde de nuværende krav til isolering. Hvis du blot maler, er der ikke nogen krav.
Annonce
Samtidig vil det måske være en god ide at undersøge om du får ledt dit regnvand, fra tagrenden, godt væk fra væggen.
Ud fra billedet får man mistanke til at vandet samler sig i hjørnet. 
GodeVen skrev den 08-12-2023 12:21:32

Hvis du beklæder væggene, er det en ændring, og du skal opfylde de nuværende krav til isolering. Hvis du blot maler, er der ikke nogen krav.

Det er en stald, hvordan kan der være krav om at efterisolere når det ikke er til beboelse??

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ved uopvarmede bygninger eller bygninger opvarmet til under 5 °C er der ingen krav (BR18 § 254) .  Det har igen betydning om det er til beboelse.

GodeVen skrev den 08-12-2023 15:01:44

Ved uopvarmede bygninger eller bygninger opvarmet til under 5 °C er der ingen krav (BR18 § 254) .  Det har igen betydning om det er til beboelse.

Ja, det er en stald - de er som hovedregel uden opvarmning, men du skriver han er pligtig til at efterisolere? 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er bare en stald til opbevaring af diverse ting.

Beklædningen er kun for syns skyld - så skal den vel ikke isoleres ?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også