Kan man ikke grave om vinteren...? (olietank)

Hej alle LDS'er

Vi har kig på et hus, hvor sælger skal grave en olietank op. Jeg får oplyst af mægler, at der er problemer fordi man ikke kan grave i frostvejr. Jeg har naturligvis ikke den fjerneste forstand herom, men er det virkelig korrekt? 

På forhånd tak!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med skovl/ spade er det svært/ umuligt,  at grave når jorden er frossen, det er ligeså hårdt som beton, næsten.
Med gravemaskine burde det ikke være et problem, i hvert fald ikke endnu.

Sikken dog en malplaceret undskyldning.
Så meget har jorden heller ikke frosset, særligt ikke når der ligger sne, for sne holder på varmen fra jorden.
vi graver da hver dag for tiden , bliver først et problem når frosten er mere end 20 cm

Hej,

Ja, det lyder jo lidt skørt, og i det hele taget kan det undre lidt at den tank partout "skal" graves op. Tænker at de fleste ville få den afblændet og attesteret medmindre tanken ligger i et område hvor man regner med at skulle at bygge - det gør ihvertfald mig noget skeptisk - I påtænker vel at kræve at der foretages en jordbundsanalyse omkring tanken for at afdække eventuel forurening? 

Erik
Det er da den rigtige løsning at grave tanken op. Er der ingen forurening, skal man ikke længere bekymre sig om det. En nedgravet - og afblændet tank, vil altid være en værdiforringelse.

Søren O
Annonce
Ja enig, op med tanken. 
En meget dårlig ide at have en afblændet ikke sandfyldt olietank liggende f.eks. i indkørslen.
Tidligere, før i tiden, var de attester mv. for tanktømning/afblænding ikke særlige troværdige.
Der ligger stadig mange afblændede olietanke, rundt omkring i jorden, som ikke er tømt 100%. 
Her på vejen har jeg kendskab til mindst 2 som kun er afblænder og ikke tømt 100% for olie, da de blev afblændet. 
Vi køber ikke ejendommen, hvis ikke tanken er bortskaffet og der er lavet undersøgelser. Sælger har fundet en umiddelbart lille forurening omkring tanken, og firmaet der har være på opgaven mener at det let kan fjernes - nu må vi se. (Til info har vi selv stået med olieforurening, så vi kender risici temmelig godt..)

Mæglers påstand omkring frost og at det skulle være svært at grave fik mig blot til at stoppe op, for det betyder jo at projektet potentielt skulle stå helt stille frem til foråret........ Hvilket lød en smule underligt!

Tusind tak for svar!   

Der komme rjo tøvejr i næste uge så løser det sig sikkert. Med maskiner kan der naturligvis graves. Det kan være lidt svært at få jorden stampet ordentlig op hvis det dækkes ned i hullet igen med store frosne klumper. Men der skal jo alligevel køres en del fyldsand til så det er ikke noget problem 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis