Radiator bliver kold efter et par timer.

Hej alle. Jeg overtog min lejlighed i fredags, og siden da har jeg kæmpet med radiatorne. Alle udover den "nye" radiator er fixet. Jeg har trykket den der ventil ind så den ikke sidder fast mere. Den nye radiator, den helt vildt varm meget hurtigt over det hele hvis jeg skruer op, men så bliver den kold efter et par timer igen. Jeg har også prøvet og trykke på ventilen og den sidder ikke fast. Hvad kan det være, skal jeg lufte den ud med udluftningsventilen, altså hvor jeg skal skrue den af så der kommer vand ud? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke sikkert at der er noget galt, måske skruer du blot for vildt på termostaten. Det bedste er at lave en lille justering og så vente en time og se om det hjalp.

Et billede af termostat og et af hele radiatoren vil give bedre mulighed for at hjælpe.

Luft skrue skal ikke skrues helt ud. kun løsnes så der kommet luft / vand. Radiator skal blive kold til den indstillede temperatur er opnået i rummet. Du skal ikke hænge dig i tallene på termostaten, men blot mærke efter om du skl have frakke på 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Når din radiator lynhurtigt bliver varm over det hele, vil afgangstemperaturen også blive for høj. Det tyder på manglende indregulering af radiatoren. Indreguleringen skal begrænse vandgennemstrømningen gennem radiatoren, så afkølingen bliver i orden. Når det er en ny radiator er radiatorventilen sikkert med forindstilling. Prøv igen at afmontere termostathovedet og se om der ikke er en række tal på radiatorventilen rundt om den lille stift. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis