Fjernvarme og et-strengssystem

Hejsa
Vi har den 23/11 blevet tilsluttet direkte fjernvarme, men det virker ikke rigtigt.
Vi har et et-strengssystem med med helt nye to plader panel radiatorer med ta termostater. Det har virket så godt da vi havde gasfyr.
Nu fik vi fjernvarme og anlægget sender periodisk meget varmt vand retur til fjernevarme, selvom mit returvand fra radiatorerne er koldt og de sidste to radiatorer i min streng er kold.
Hvad kan problemet være?
Det påvirker varmen i mine radiatorer og hvis fjernvarme leverer vand på kun 65 grader, så er her piv koldt. Levere de 69 grader varmt vand og mit anlæg ikke driller, så er der varme i alle radiatorer, men så snart fremløbstemperatur bliver sænket eller anlægget begynder at sende varmt vand retur, så bliver radiatorerne mere og mere lunkne hvis ikke iskolde.
Da de installerede anlægget kom de til at vende vandrørene forkert, så mit anlæg lød som en hammer når der blev brugt brugsvand. Kan det være skyld i problemet?
HJÆLP vi fryser og Danfoss og fjernvarmeværket kan åbenbart ikke lige finde ud af hvad det er.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karina

Det lyder som en rigtig træls omgang. Jeg har været i VVS branchen i mange år, og jeg kan med sikkerhed sige, at der ikke er nogen der kan løse dit problem herinde i tråden. Du skal have fat i en dygtig VVS'er, som kan fejlsøge på dit anlæg fra en ende af. Er jeres TA termostater beregnet til et strengs anlæg? hvilken fjernvarme unit har i fået? Hvad er jeres afkøling og hvor mange liter løber der gennem måleren?

Der er desværre for mange ubekendte til at jeg kan komme med forslag

Mvh
Michael

Glem aldrig drengesmilet, smilet over at have lavet noget der bare dur'
YouTube: VVS Tips & Tricks
Hej Michael

Så er det lige med at finde en god vvser.
Vi har lejet anlægget og de har haft en vvs er ud der sagde vires radiatorer vendte forkert. Det gør de ikke….
Har Danfoss tekniker ude og han ved heller ikke hvad der er galt.
Det må være et defekt anlæg de har installeret.
Jeg må kæmpe videre, men tak for svar ☺️

Det er et Danfoss aux lux 2 anlæg. Fremløbstemperaturen er svinger mellem 62-69 grader. Der er varme når fremløbstemperatur er 69 og anlægget ikke driller.
Anlægget viser 133 l/h.

Og vi har ta termostater 
Tag et billede af termostatventilen, særligt ventilhuset er interessant.

Det vigtige er at det er de rigtige ventiler som er beregnet til lav modstand, det er det der dur i et en-strengsanlæg.

I to-strengsanlæg kan man bruge almindelige termostatventiler, men der er for høj modstand til at det dur ordentligt i dit anlæg.

Ventilerne til du skal have har et større ventilhus, som tillader vandet at løbe igennem ved lavere tryk.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis