Hejsa
Vi har den 23/11 blevet tilsluttet direkte fjernvarme, men det virker ikke rigtigt.
Vi har et et-strengssystem med med helt nye to plader panel radiatorer med ta termostater. Det har virket så godt da vi havde gasfyr.
Nu fik vi fjernvarme og anlægget sender periodisk meget varmt vand retur til fjernevarme, selvom mit returvand fra radiatorerne er koldt og de sidste to radiatorer i min streng er kold.
Hvad kan problemet være?
Det påvirker varmen i mine radiatorer og hvis fjernvarme leverer vand på kun 65 grader, så er her piv koldt. Levere de 69 grader varmt vand og mit anlæg ikke driller, så er der varme i alle radiatorer, men så snart fremløbstemperatur bliver sænket eller anlægget begynder at sende varmt vand retur, så bliver radiatorerne mere og mere lunkne hvis ikke iskolde.
Da de installerede anlægget kom de til at vende vandrørene forkert, så mit anlæg lød som en hammer når der blev brugt brugsvand. Kan det være skyld i problemet?
HJÆLP vi fryser og Danfoss og fjernvarmeværket kan åbenbart ikke lige finde ud af hvad det er.