Udskift låsekasse der passer til dørgreb..?

Jeg har nogle gamle indvendige døre hvori der sidder AMCA 333 låsekasse. Jeg skal have sat nogle nye dørgreb på fra HABO/Lexington. Mit problem er at den eksisterende låsekasse ikke har huller til de gennemgående skruer, dvs. jeg kan umiddelbart kun se en løsning, nemlig at skifte låsekassen.

Er der evt. andre forslag på løsning?
Kender nogen en låsekasse der kan passe i det eksisterende hul i døren, som også passer til den slags dørgreb? Jeg tænker i stil med 2014 låsekasse, men den har ikke helt samme mål..
Jeg har nogle gamle indvendige døre hvori der... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tilpasning med et stemmejern?
Du har ret, der er nok ingen anden udvej end bare at kaste sig ud i det :-) 
Rex låse har nøglehul og hul til håndtag helt ude i kanten.
Du kan også købe en REX 48 (REX 22) låsekasse, den passer sikkert bedre, men er også en anden pris. Den har kun en falle, så du kan måske bruge det låseblik du har.

Eksempel til 406 kr :
https://lavpris-laase.dk/laase-og-noegler/laasekasser-og-tilbehoer-til-montering/laasekasser/mellemdoers-laasekasser/rex-mellemdoerslaas-48h-v-vendbar-rex-22

Du kan sikket finde den lidt billigere et andet sted. Lavpris-laase.dk er ikke specielt billige.

Jeg ville nok se om dine nuværende låsekasser kunne åbnes for at se om der ikke kunne blive plads til gennemgående skruer. Ellers blot prøve forsigtigt at bore hullerne og se om boret kan komme igennem. Med kr. 400 til en ny låsekasse er der da en god timeløn til dig hvis det kan lykkes.
Hullerne behøver ikke absolut at være drejet 45o i forhold til vandret hvis det kan hjælpe.

Søren O
Annonce
REX 48 (22) virker til at være meget tæt på 333. En anelse dybere. Må få skilt det hele ad og kigge på det. Tak for alle jeres forslag!
Fandt du en løsning. Står i samme situation.  
Desværre ikke endnu, men jeg tror løsningen bliver at prøve at bore nogle huller igennem.
Man skal ikke regne med at at man kan finde en moderne låsekasse der passer i en gammel dør. At bore ​igennem vil i de fleste tilfælde ødelægge låsekassen.

Det bedste er nok at finde nogle håndtag, der passer til gamle låsekasser. Altså en type hvor selve håndtaget sidder fast på den firkantede stang med en ​split. Udvalget er dog meget lille.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis