Renovering af vaskekælder

Vi er i gang med renovering af vores vaskekælder, og har bl.a. fået udskiftet vores gulafløb. I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål:

1. Hullet rundt om det nye afløb er muret op med beton der er lidt grovere end det oprindelige gulv. Kan man give det noget "spartel" som gør overfladen mere glat, og i så fald hvilken type? Det skal IKKE være selvnivellerende spartelmasse, da der skal være fald ned mod afløbet. Gulvet skal efterfølgende males med gulvmaling. 
2. P.g.a. fald mod afløb så har vores vaskemaskine tidligere været "klodset op" på de forreste ben med nogle træklodser. Jeg tænker at rette gulvet op der hvor maskinen skal stå med noget beton, og derefter ligge en H+H plade ovenpå. Jeg er lidt i tvivl om H+H pladen kan holde til vægten af vaskemaskinen (90 kg).Er det en farbar løsning?

Mvh. Carsten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil rette gulvet op med beton og lægge en gasbetonplade oven på, hvorfor laver du det så ikke bare i beton? Gasbetonen kan sagtens bære din vaskemaskine. Når du skriver beton, mener du sikkert en blanding af sand og cement i i forholdet 4:1 også kaldet sokkelpuds. Det kan du lave en fin sokkel til vaskemaskinen af.

fase
S. Fabrin skrev den 05-12-2023 18:08:50

Hvis du vil rette gulvet op med beton og lægge en gasbetonplade oven på, hvorfor laver du det så ikke bare i beton? Gasbetonen kan sagtens bære din vaskemaskine. Når du skriver beton, mener du sikkert en blanding af sand og cement i i forholdet 4:1 også kaldet sokkelpuds. Det kan du lave en fin sokkel til vaskemaskinen af.

Tak for svaret. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave soklen af Skalflex Støbebeton, men er i tvivl om det kan bruges. Kan det binde på mit glatte betongulv, hvis jeg først udlægger et svummelag?

Hvis dit betongulv ikke er behandlet med maling eller andet , kan du støbe direkte på gulvet.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også