Linoleum eller vinyl i wc-rum (på undergulv i træ)

Hej LDS'ere

Jeg har et wc-rum / toilet (<0,8m2) i min lejlighed, hvor der er lagt trægulv på gammel undergulv (planker, kan anes på billedet). Jeg vil gerne udskifte overgulvet til linoleum eller vinyl. Hvad er nemmest i forhold til at sikre et nogenlunde plant underlag? Det gamle undergulv, altså plankerne, skal blive der. Skal der spartelmasse til eller kan man opbygge med gulvpap, skum, andet, så der kan lægges linoleum, vinyl?

Det skal ikke bygges til at holde for evigt, men skal være en brugbar gør-det-selv-løsning for de næste par år indtil jeg har råd til at ombygge til badeværelse. Toilettet har S-lås. 

Gode råd modtages med kyshånd!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej lavdetselv
ser ud som der mangler gulv i den ene side samt bag ved wc. ??
luk det manglende og læg en 3.3 mm masonit plade over (sømmes i felter af 15x15 cm)
personligt ville jeg lægge linoleum.
Bh.....dan-49. 42315739
Jeg ville nok afmontere toilet, brække overgulv af, rense plankerne og så begynde derfra. 
Det er ved at blive meget lag på lag. Plankegulv - masonite - klikgulv - og så det nye. 
I sådan et toilet er der ikke krav om vandtæthed, så du kan bruge hvad du vil. Kig ved en gulvmand efter en rest der passer og læg så det ned. Den fidus med en tynd masonite er helt god. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også