Junckers Parketgulv - lægges hvordan

Hej, 

Jeg har et superflot parketgulv liggende i pakker - men det skal jo lægges, og her er jeg lidt i tvivl :) Gulvet skal lægges i stueetage i 70er hus alrum på 35m2 .... der ligger p.t. det billigste J&F skod klik laminat ovenpå 7 mm fiber thermoplader, og det er her jeg bliver i tvivl fordi jeg ser følgende muligheder: 

> Fjerne alt nuværende gulv og undergulv. afrette som nødvendigt og udlægge junckersfoam og lægge parketgulvet flydende herpå, eller

> Fjerne alt nuværende gulv og undergulv og fuldlime det nye gulv på afrettet dæk (kender ikke endnu behov for afretning), eller

> Fjerne gulv men beholde fiber undergulv og lægge parket flydende herpå med bøjler

Jeg er lidt skeptisk ift. at ligge en lukket dug på undergulvet idet der ikke er fugtproblemer 

Erfaringer modtages med kyshånd 

Erik

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
hvis det var mig ville jeg vælge løsning nr. 3......har selv som gammel tømmermester altid brugt træfier plader
under klikgulv, det giver et `blødere` gulv, har en smule isoleringseffekt, ved 1 ste sal en støjdæmpende effekt
og kan optage `lunker`på 2-4 mm.........så alt i alt en fordel at lade dem ligge.
håber du kan bruge mit indput.

GOD ARBEJDSLYST
Bh....dan-49   42315739
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis