Betonstolpefundament eller skruefundament til min nye terrasse?

Hej alle,

Jeg er netop ved at etablere en ny terrasse i mit sommerhus, hvor jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal bruge et klassisk betonstolpefundament eller et skruefundament, som jeg, så vidt jeg forstår, er en relativt ny metode. Jeg læste om det her: https://www.no-skruefundament.dk/skruefundament-til-terrasse/ 

Nogle af jer der har erfaring med skruefundamenter, og er de ligeså stabile som det mere traditionelle betonfundament?

Håber at høre nogle input!

Bh,
Christian 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Det store problem med de skruer er, at rammer du en sten nede i jorden så drejer den og kommer ud af lod, eller også så kommer den bare ikke længere.
Min nabo prøvede dem til en pergola, og han kom til at grave 7 ud af 10 stolper ned, fordi skruerne ikke ramte det rigtige sted   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Godaften Christian S
Har bygget 30 m2 terrasse med jordskruer og kun én gang satte en sten en stopper. Bruger man de koniske skruer (som jeg bruger), skal man bore for, hvis der skrues i komprimeret jord og ler. Byggede et bor af 14mm gevindstål med 3 vridere af varierende størelse. Gevindstålet passer på røreværk og den arbejder sig bare ned og skruen sidder perfekt.
At benytte skruer er dyrere, men mindre besværligt.
Dog skal man ikke skrue ned i et el-fødekabel! 

  le
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis