Emhætte træk - hvad gør man?

Jeg har lige isoleret vores emhætterør og motor. Jeg bemærkede, at det trækker op igennem rørene trods at den er slukket. Det tænker jeg må være et dyrt varmetab over tid. Er det værd at sætte et spjæld på, eller er der en anden løsning?

Vi har genvex med undertryk, hvis det er relevant?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der ikke et spjæld i emhætten
ellers koster det under 100 kr for kuldefaldsspjæld
bredker skrev den 03-12-2023 21:03:42

er der ikke et spjæld i emhætten
ellers koster det under 100 kr for kuldefaldsspjæld

Hm, du siger noget. Jeg mærkede træk i røret før emhætte. Ikke efter. Det tænkte jeg ikke på 🤦‍♂️

Hm, der plejer at være sådan et spjæld i emhætter med integreret motor. Har du snakket med producenten?

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Unranked skrev den 04-12-2023 09:56:02

Hm, der plejer at være sådan et spjæld i emhætter med integreret motor. Har du snakket med producenten?

Nej, skal først finde typenr, dernæst tegningerne - manualen må beskrive, om det er spjæld på motoren. 

Men det bliver når det er liiidt varmere. En dag på et koldt loft = ondt i ryggen og snue i næsen 😅
Fandt svaret ved at tjekke type skiltet ved filtrene. Der er et spjæld i emhætten mod loftet, så det burde være fint. Men det var jo der, jeg oplevede træk trods spjæld.

jeg ville også mærke om røret sad fast. Det gjorde det fint men der var godt lunt nede ved loftet. Det tænker jeg er normalt under 350-400 mm isolering.

Kan alene varmeforskellen mellem 23 grader og -5 Gedser på loft få luften til at opleves som træk selvom spjældet er tæt? 
Annonce
det kan det nemt
bredker skrev den 04-12-2023 16:59:32

det kan det nemt

Så antager jeg, at det er årsagen - tak!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis