Afløb i bryggers

Hej

Vi byggede hus for 3 år siden og har nu for 3 år i træk døjet med af vores gulvafløb i bryggers klukker når der bliver frost udenfor. Det vil sige det starter ca. Nov/dec og så indtil februar. Ikke konstant men engang i mellem. Klukker det helt vildt fra gulvafløb. Vi har 2 badeværelse og køkken hvor der intet problem er. Hvad tænker i det kan være?
Der er vaskemaskine der kører på dette gulvafløb og ikke mere så vidt jeg ved.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal siges vi har genvex også, som vel på en eller anden måde er koblet til noget kloak med kondens går jeg ud fra.
kunne lyde som manglende udluftning , eller et rør der ikke er i frostfri
Til bredker.. Der kører genvex på alle rum, så udluftning sker der. Ellers er der åbent vinduer ved bad m.m. men igen, de rum er der ikke noget galt i. Det er kun i bryggers.. Ledte efter "vandlås til ventilationsanlæg", hvor burde den sidde, den er ikke i teknikrum at se.. Tænkte om det var manglende vand deri ?
BangBang skrev den 03-12-2023 19:57:50

Til bredker.. Der kører genvex på alle rum, så udluftning sker der. Ellers er der åbent vinduer ved bad m.m. men igen, de rum er der ikke noget galt i. Det er kun i bryggers.. Ledte efter "vandlås til ventilationsanlæg", hvor burde den sidde, den er ikke i teknikrum at se.. Tænkte om det var manglende vand deri ?

det er udluftning af kloakledning

og hvis der mangler vand i en vandlås vil det ikke klukke , men lugte
Det vil sige er det vandforsyningen der skal tjekke deres rør er eller det en vvs'er der skal tjekke noget i vores system? Og tak for tilbagemelding
BangBang skrev den 03-12-2023 20:19:31

Det vil sige er det vandforsyningen der skal tjekke deres rør er eller det en vvs'er der skal tjekke noget i vores system? Og tak for tilbagemelding

i første omgang ville jeg nok lige tjække spulebrønden , der må være en lige uden for huset

alt efter hvordan det er lavet , kan det godt være der den skal tage luft ind , hvis den så er frosset til kommer problemet
det kan dog løses med en ventil
ellers er det vvs eller kloakfirma
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis