Gulvvarme

Hej jeg har ingen varme i mit gulvvarme.
Vvs'eren som har kigget på det har efter hånden skiftet alt hvad der er at skifte men stadig ingen varme. Det er blevet luftet ud utallige gange men intet hjælper. Pumpen køre på fuld knald med 37 ind og 31 retur. Shunt ventilen er skiftet og kontraventilen er også skiftet. 2 kredse køre med 6 l pr min og en med 5 l pr min. Det sidste vvseren sagde inden han køre sidst var at jeg havde støbt for meget over mit gulvarme. (Der er 10 cm over) og det derfor var et "tungt" gulvarme som tog længere tid at varme op. Det er 5 dage siden. Vi har stadig samme "varme" 
Håber i kan hjælpe mig 🙂
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er 37 C ind og 31 C tilbage bliver der afleveret varme i rummene.

Er der ordentlig isolering under gulvene?
Der er 300 mm isolering 
Med de tal du opgiver bliver der afgivet 7 kW varme. Om det kan holde huset varmt er afhæng af isolering og udetemperatur. Det er nok til et mindre nyere hus, selv ved minus 7 grader.
Jeg kører frem med 36 grader og retur med ca. 30 og ca. 800 Liter i timen. Det svare ca. til 4 kW.

Har du balanceret flowet i de forskellige kredse - så ikke næsten hele flowet kun løber ud i en kreds - og at de andre to kredse næsten ingen effekt får ?
Alt er lavet af en vvs mand men kan se alle kredse er sat til 3l pr min har lige brugt en tabel jeg fandt på nettet til at justere med må se om det virker 🙂

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis