Knækket vand håndtag

Jeg har skulle lukke for vandet fordi jeg skal installere ny vaskemaskine.

I den anledning lukkede jeg for vandet til hele huset. Det gik fint med at lukke det, men da jeg skulle åbne for det igen, knak håndtaget af!
Kan jeg på nogen måde åbne for vandet igen uden at det skal skiftes helt ud?

De bedste hilsner

IKKE håndværker Emil.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det her er hele vandet systemet ( tror jeg )
Du kan dreje på den lille stump der stikker ud på ventilen med en vandpumpetang.

Selvbygger med stort S. 
Altså på denne her? 
Ja, den del der er knækket. 

Selvbygger med stort S. 
Modtaget. For der sidder ligesom en lille del inde i den der møtrik. Den kan jeg ikke komme til at skrue på.
Håber ikke det er den du mener 😂 for så er jeg på røven 
Annonce
Emil92 skrev den 03-12-2023 13:14:53

Modtaget. For der sidder ligesom en lille del inde i den der møtrik. Den kan jeg ikke komme til at skrue på.
Håber ikke det er den du mener 😂 for så er jeg på røven 

Inden du begynder på det, vil jeg anbefale dig at undersøge muligheden for at lukke for vandet længere ude i systemet, evt ved dit vandur.

for skruer du omløberen af, og tager fat med en vandpumpetang, er det ikke sikkert du kan få omløberen på igen, og får du den på bliver det måske utæt.

Vi prøver igen, i morgen --
Hmm ja. Jeg ved ikke helt om jeg selv kan lukke yderligere. Tror der skal en VVS’er forbi og lukke ude ved vejen.
Emil92 skrev den 03-12-2023 13:25:52

Hmm ja. Jeg ved ikke helt om jeg selv kan lukke yderligere. Tror der skal en VVS’er forbi og lukke ude ved vejen.

Har du ikke et vandur, der sidder ofte haner til at lukke for vandet

Vi prøver igen, i morgen --
Jo. Har vedhæftet et billede hvor der sidder et blåt vindur på. Tænker det er det eneste jeg kan finde. 
Ja, du er “på røven”. Den ventil skal skiftes, men det ville være rart hvis det ikke var så akut. Prøv at løsne møtrikken ved den knækkede aksel. Hvis der ikke kommer vand ud - det tror jeg ikke der gør, så skal akslen drejes med en effiktiv tang - helst en rørtang. Håber det lykkes for dig af få åbnet for vandet.
Når ventilen skal skiftes, så få monteret en rustfri ventil, den er mere holdbar.
En rigtig god ide er at “motionere” alle afspærringsventiler mindst 1 gang årligt.

Søren O
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis