Julebelysning på batterier med timer

Hej. Jeg har en del juletræskæder udenfor, alle med timere og batterier. Det er dyrt i batterier. Jeg vil tænde 1. Advent og så kører de med at være tændte/ slukkede hele december.
Jeg vil være træt af at batterierne er næsten flade omkring juledagene. Kan man regne ud, hvor længe batterierne holder? Der er 4 x AA batterier i hver kæde.

Jeg kunne godt skifte batterierne ud inden de er færdige, men så kører de jo næsten hele januar måned med.

kan man teoretisk regne ud, hvor længe 4 batterier holder?

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvis man kender data for batterierne, men det gør man ikke, da producenterne ikke oplyser dem.
Der er stor forskel på batterier. Det bedste du kan gøre, er at finde en test af batterier, og så vælge nogle gode. Så kan du måske komme gennem hele julen uden at skulle udskifte dem.
Men det afhænger også af temperaturen ude, da det også påvirker batterierne.
Duracell og Varta med lang holdbarhed. På en af de små lyskæder til indendørs står der på dækslet til de to knapbatterier: 10 L, 3,2V/20mA..
dem bruger jeg til nogle juletræer af glas, som jeg har designet og lavet. På billedet har de fyrfadslys på batteri. Det vil jeg lave  om til små lyskæder i år

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis