Indretning/struktur af lille badeværelse

Hej alle!
Vi har et småt badeværelse på 1.9m x 1.75m, som vi skal renovere.
Vi kan dog ikke finde ud af hvordan det skal indrettes/struktureres. Håber nogen af jer kan give et par inputs til os!

Vi overvejer generelt 3 muligheder som kan ses på billederne her (korrekt målestok af alle elementer):
3 muligheder
Her kan nuværende indretning ses (hjørnebad og døren ind til badeværelset åbner indad):
nuværende indretning

Vores tanker ift. de forskellige muligheder:

1) Har et "åbent" bad, som vi foretrækker. Vi ved dog ikke om rummet simpelthen er for småt til at dette kan lade sig gøre. Døren åbner udad og håndvask og toilet er på modsat side. Kan være det bliver lidt svært at bevæge sig rundt derinde.

2) Hjørnebad - dette er den nuværende indretning af badeværelset og måske den mest optimale. Ved ikke om nogen anden løsning end denne egentlig er en mulighed

3) Igen åbent bad som vi foretrækker. Her dog med toilet og håndvask på samme side, så der er mere bevægelsesplads i rummet, men for at dette kan lade sig gøre skal håndvasken være meget lille og stå ret tæt på toilettet.

Hører gerne hvad I tænker!

Tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej 
er det muligt med en plan af badeværelse. ??

Bh....dan-49
hej igen
UPS......havde ikke kigget ordentlig efter 
BEKLAGER 
Jeg ville gå efter løsning 2. 
Jeg går ud fra at renovering også omfatter ophugning af gulv. 
Så kan du lave væghængt toilet hvor cisternen puttes ind i den inderste del af ydermuren. Altså under vindue. Man kan sagtens få en lav cisterne enhed som kan være der. Kloak skal så flyttes i gulvet da denne skal slutte op i sokkel. 
Du kan så samtidig få puslebordet til at være der. 
Bruser kan være 2 væg vinger der går ud og så en glasdør. Jeg har det på samme måde men med vægge af 50 mm gasbeton, og så med fliser på i brusekabinen.  Du tegner det ligesom væggen har fuld bredde også ved døren, det er ikke nødvendig.
Der er ikke noget problem i at dør til bad kan ramme døren ind i rummet. Det vil meget sjælden forekomme at de rammer hinanden.
Jeg ser at du nu har en stor opkant til bruse område. Det skal du gå væk fra da det ellers kræver endnu et afløb i rummet, og du skal så have de 3 cm fald til denne. Afløb fra håndvask kan sagtens gå til bruse gulvafløb.  Man kan tænke sig den situation at denne bruser ikke bruges så meget og så har det den fordel at der jævnligt lukkes vand i vandlåsen i bruser og denne kommer ikke til at lugte. Jeg har blucher linjeafløb og hvis bruser ikke benyttes der i 1 uge så lugter det fra afløbet. Den er simpelthen løbet tør. 
Kravet er at der er 3 cm dybde fra overkant afløb og op til hvos vandet kan løbe ud. De 3 cm er lettest at opnå hvis man kan tælle fald i bruseniche med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis