Vi fik for 4 år siden renoveret huset og fik lavet al VVS om. Der er nu både gulvvarm og radiatorer. Vores varme har siden aldrig rigtigt virket helt godt. Symptomerne er at radiatorerne ikke bliver varme når vi nærmer os frysepunktet (men de varmer OK ved omkring 10 grader).
Der har været forskellige VVSere for at kigge på det gennem årene, og det har resulteret i små justeringer på forindstilling, fremløbstemperatur og en ny trykekspansionsbeholder. Men stadig ikke helt godt, overflade temperaturen på de fleste radiatorer er 20-25 grader selv om de står helt åbne.
Nu går det så op for mig, at den Grundfos UPM3 pumpe der sidder i anlægget kører på max kapacitet, gulvvarmen fungerer nogenlunde, så måske er al kapacitet brugt der alene. Så teorien pt. er at pumpen skal opgraderes for at kunne skubbe nok varmt vand ud til de forskellige shunts i huset.
Jeg får besøg af en VVS ingeniør næste uge, men vil gerne forberede mig lidt på stoffet. Hvad skal man gøre sig af overvejelser ift. at opgradere en pumpe? Er det bare at købe en MAGNA3 og bytte dem ud?