Vådrumsspartel eller ej?

Hej

Vi er igang med totalrenovering af et badeværelse på 8 kvm. Der skal være en brusekabine med glasvæg og glasdør. Fliser på gulv og i brusekabine.

Vi har bestilt en maler til at spartle vægge (pudset væg) og loftet (gips) og herefter opsætte filt på loft og vægge og male det hele. Hun siger, at der kun er krav om vådrumsspartling lige omkring loftet i brusekabinen.

Muren, som har stået for den primære opgave med at lave badeværelset ift. at støbe gulv med gulvvarme og lægge klinker siger, at man skal bruge vådrumsspartel på hele loftet og ikke kun over brusekabinen. Det er 1. sal.

Hvem har ret?

Maleren går igang i næste uge.

Mvh. Stinne
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår godt din bekymring omkring vådrumsspartlingen i jeres badeværelsesrenovering. Som maler har jeg en lidt anden tilgang end mureren, da mit fokus er på overfladebehandlingen.
Men du har ret i, at sikkerheden bør prioriteres højest, når det handler om et vådrum. Så jeg anbefaler, at I følger murerens råd om at spartle hele loftet. Selvom risikoen for skader måske er lav, hvis ikke der har været tidligere problemer, så er det bedre at forebygge.
Jeg beklager, hvis mine tidligere udtalelser har skabt mere forvirring end hjulpet. Nogle gange bliver man lidt for fokuseret på sit eget fagområde. Men her handler det om at lytte til ekspertisen på vådrumssikring.
Jeg er klar til at gå i gang med arbejdet, så snart hele loftet er spartlet som foreskrevet. Jeg glæder mig til at få jeres flotte nye badeværelse malet og gjort klart.
Held og lykke med det sidste af renoveringen - jeg krydser fingre for, at I snart kan nyde resultatet!

Folkens, begræns jeres telefontid, den ødelægger jer!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også