Godaften.
Her i huset har vi et ældre varme system med væg termostater og telestater. 230v trådet.
Men den ene væg termostat er begyndt at drille. Selvom den burde sende signal til at åbne for pågældende telestat, så sker der intet. Lige pludselig så sker der så noget. Det er lidt irriterende på denne tid af året.
Om det er termostat, telestat eller centralen den er gal med ved jeg ikke.
Men vi har snakket om at droppe systemet helt, og så styre radiatoren via termostaterne direkte på radiatorene.
Evt nogle bluetooth styrede som en Danfoss Eco 2.
https://www.harald-nyborg.dk/danfoss-radiatortermostat-eco-2-bluetooth?gclid=CjwKCAiApaarBhB7EiwAYiMwqmKZPfzO8f5F0pNtMwRns51N8kHkiRUKyh2XDmxYz0wPHde8NyXw-hoCttgQAvD_BwEEt nyt Wavin system i samme boldgade som det vi har, ender hurtigt i 5-6000kr, og jeg kan ikke helt se fordelene i sådan et system når man kan styre en håndfuld radiator monterede termostater direkte fra telefonen. Det giver vel i sidste ende det samme resultat ?
De tre blå Wavin telestater er til gulvvarme i badeværelse, udestue og køkken. Dem bibeholder vi. Men de hvide telestater er til alle radiatorer. Det er disse jeg vil droppe helt til fordel for nye Danfoss termostater.
Nogen gode forslag og inputs der ude?
Vh. Frank