Lukke af for rørføring til gammelt køkken

Min kæreste og jeg er ved at total-renovere et 70'erhus, og i den forbindelse har vi valgt at flytte køkkenet så vi kan få et køkken-alrum. Rørene fra det gamle køkken der sidder fast i beton-gulvet skal så lukkes af, så vi kan lave det til et nyt værelse, men hvor omstændigt er det? VVS'erne snakker om at de skal lukke af helt ud til hoved-kloaken, da der ellers vil være risiko for rottereder, men er der nogen af jer der har andre erfaringer med det?
Min kæreste og jeg er ved at total-renovere et 70... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bredkær. Jeg ved ikke om du knap er vågen kl. 05,20 om morgenen. eller din mission er misforståelse med vilje. 
Når jeg skriver separering, så er det naturligvis separering af regnvand og spillevand 
Der kommer skelbrønd til spildevand. 
Der kommer et rør ind ude fra regnvands røret i gaden, men på denne rør bruges ikke skelbrønd. Røret afsluttes med en prop, som min kloakmester så skal tage væk når regnvands ledning skal føres videre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 04-12-2023 23:17:53

Bredkær. Jeg ved ikke om du knap er vågen kl. 05,20 om morgenen. eller din mission er misforståelse med vilje. 
Når jeg skriver separering, så er det naturligvis separering af regnvand og spillevand 
Der kommer skelbrønd til spildevand. 
Der kommer et rør ind ude fra regnvands røret i gaden, men på denne rør bruges ikke skelbrønd. Røret afsluttes med en prop, som min kloakmester så skal tage væk når regnvands ledning skal føres videre. 

det er ikke normalt at gøre på den måde , det er dog lovligt

men du skal stadig ned udenfor skelbrønden og fange den nuværende regnvandsledning og føre den gennem en sandfangsbrønd ( det er et lovkrav )
Vi må jo håbe på at ingeniører ved Herning vand ved hvad der er det rigtige. Ellers henviser jeg bare til 2387 Bredker.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis