Tilslutning af pumpe i kælderbrønd

Hej, 

Jeg står med en lille udfordring, da vores pumpe til kælderbrønden er gået. Det er en ældre sag, så har ikke haft held med at finde info på den, da det er slidt af. Slagetilslutningen, som kan ses på billedet, har jeg målt til at være M42 han-gevind. De pumper jeg umiddelbart har kunne finde har alle han-gevind (i tommer). Jeg har så ikke haft held med fx at finde en adapter, fra han M42 til han 3/4", 1" eller 1 1/4. 

Derfor vil jeg høre om I har kendskab til en pumpe med hun M42, en adapter eller en tredje mere elegant løsning? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit gevind kan være 1,5" rørgevind (1,5" RG). Så vidt jeg kan se, kan du skrue niplen af så du får et brugbart gevind.

fase
Jeg tænker dog stadig, jeg står med to han gevind, men hvis det er tilfældet med et tomme-gevind, er det trods alt nok nemmere at finde en adapter. Jeg skal bare lige have skaffet mig endnu en nøgle, der er stor nok til den lille operation. Foreløbig tak for hjælpen.
Det du har på billedet ligner da fuldstændig et 3//4 eller 1” rørgevind der er forstørret til 1 1/4” rørgevind med en nippelmuffe.

Alle de små kvalitetsdykpumper jeg har haft i hænderne har tilslutningen været i en muffe så din slangeende passer.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis