Hvad skal jeg købe til min vandslange og eksisterer det??

Kære vvs kyndige!

Jeg købte denne vandslange som jeg tænkte jeg kunne skrue på vandtilslutningen men den der store sølv metal dims sidder så grundigt fast at det er umuligt at skrue den af. 

Er der en form for adapter som vil kunne passe som jeg kan skrue i??

Den skal passe til 1/2 vandslange den ene side,  og kunne skrues ind i sølv dimsen. 
Jeg ved ikke hvad det hedder, bliver glad for vejledning så jeg kan få hjælp i byggemarkedet,  håber der er sådan een, for så har jeg også koldt vand i min nye håndvask. Gik fint med det varme!
1000 tak
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det billede et armeret slange der skal passe til billede 2 balofix?
Hvis ja, så kan en spidsmuffe klare det 
Det er en brystnippel du skal bruge. Svært at se målene, men mon ikke det er 3/4” / 1/2” du skal bruge. I t-stykket er målet præget ved udløbene - prøv at se om der ikke står “3/4”

Søren O
Hej alle, uha jeg synes det svært med tallene jeg ved bare vandslangen har 1/2 som skal tilsluttes måske hjælper dette billede 
Søren O skrev den 29-11-2023 17:26:59

Det er en brystnippel du skal bruge. Svært at se målene, men mon ikke det er 3/4” / 1/2” du skal bruge. I t-stykket er målet præget ved udløbene - prøv at se om der ikke står “3/4”

Jeg synes ikke jeg kan se noget, men godt at vide det hedder en brystknippel 👍👍👍🙏🙏🙏

Annonce
HrT skrev den 29-11-2023 17:01:20

Hvis ja, så kan en spidsmuffe klare det 

Tak det hjælper med navne på tingene så kan jeg nemmere Google lidt 👍

HrT skrev den 29-11-2023 17:00:29

Er det billede et armeret slange der skal passe til billede 2 balofix?

Ja!8>

Du skal have den nippelrør du har på, skruet af, og erstatte den med dobbelt 1/2" nippelrør.
Få fat på en stor tange eller stor svensknøgle/ skiftendenøgle, så kan du få den af.
jhb skrev den 29-11-2023 17:47:38

Du skal have den nippelrør du har på, skruet af, og erstatte den med dobbelt 1/2" nippelrør.
Få fat på en stor tange eller stor svensknøgle/ skiftendenøgle, så kan du få den af.

Den kan ikke komme af siger jeg jo!😄

jhb skrev den 29-11-2023 17:47:38

Der er ikke et eneste nippelrør på billederne, og der er ikke noget som hedder et dobbelt nippelrør.

Hvis den forkromede brystnippel ikke kan komme af skal der bruges en 3/4-1/2” spidsmuffe.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis