Hjælp til loft gammelt hus 14 04-07-2002 19:15 Hej Vi er ved at renovere et gammelt hus, hvor vi i en stue vil sætte bræddeloft op. Brædderne er af ubehandlet fyrretræ, men hvordan behandler vi dem, så de mørkner med tiden - og også kan holde?------------------Hanne Hanne 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 04-07-2002 19:44 Tiden vil gøre brædderne mørkere. Men hvis det ikke er den mørkere farve du ønsker så må du nok male eller bejse brædderne inden du sætter dem op. Inden du evt finder en træbeskyttelse der lige netop har den rigtige farve, så undersøg meget nøje om det er lovligt og anbefales til brug indendørs, ellers risikerer du at hele familien bliver syge og loftet skal udskiftes endnu engang og huset kan blive ubeboeligt i en periode !!!Jeg har også engang set loftsrustik der var svedet med en gasbrænder og siden børstet med en stålbørste. Det gav et rustikt og lidt mørkt udseende. Om du selv kan, vil og tør gå igang med en sådan opgave ved jeg ikke. Men det er ikke sikkert at det laves maskinelt mere. Det var hos min farbror de fik et sådant loft engang i slutningen af 70'erne eller i starten af 80'erne. Og jeg ved ikke hor de var fremstillet.Venligst Njord MVH Njord
gammelt hus Trådstarter 14 09-07-2002 14:37 Hej njordTak for dine gode råd. Det var en lettelse at finde ud af, at vi ikke behøver behandle loftet. Det ser forøvrigt rigtig godt ud, nu hvor det er sat op.Hilsen Hanne Hanne
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her