Hej allesammen,
Jeg står over for en udfordring med min seneste gør-det-selv-projekt og håber, at der er nogen her, der har nogen gode ideer til hvad problemet kan være
Jeg havde tidligere nogle elradiatorer, der fungerede fint. Men efter installationen af en varmepumpe (for en del år siden) blev radiatorerne afmonteret og de gamle, store el-kasser, der forsynede strøm til radiatorerne er blevet overflødige. For at det bliver mere diskret har jeg besluttet mig for at erstatte dem med mindre kasser hvor ledningerne er i muffer.
Inden jeg gik i gang tænkte jeg, at det kunne være en god ide lige at checke hvor der var fase henne og til min store overraskelse, så er der fase på alle fem ledninger. Den gruppe, der er markeret “varme” i min tavle er slukket og på trods af dette er der fase på alle fem ledninger. Når jeg tænder for gruppen, så springer den en sikring eller slår HFI relæet fra.
Jeg finder alt dette meget forvirrende og er klar over, at jeg nok får brug for en elektriker, men jeg er meget nysgerrig efter at høre, om nogen af jer har prøvet noget lignende og hvad det mon kan skyldes?
På forhånd tak for jeres hjælp!
/Inger