Kondensrør fryser - forslag?

Mit nye genveks’ kondensrør fryser. Det er isoleret med rørskåle hen til isolering og så kører det under papirisolering. rørskåle er jo kun 25mm. Så jeg skal gøre noget andet. Hvad vil virke?

A) flere rørskåle (50 mm)
B) gøre A + mere isolering (50 mm yderligere)
C) elektrisk sikring af kondensrør
D) andet (forslag modtages)

Der er egentlig plads nok bortset fra de første 25 cm, hvor afstanden til hhv gulv og rør over er begrænseren. Derefter er det faldet der driller hvis der skal mere under (men igen, det kan løses - jeg kan bare ikke flytte rør og bund ved selve anlægget). 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke bliver tilføjet varme et sted fra, kan man ikke ikke isolere sig fra at det fryser.
Så et selvregulerende varmekabel kunne være en mulighed.. link

Det står jo og bruger en smule strøm, så du kan evt montere em termostat, så det kun er tændt når det nærmer sig frysepunktet..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 27-11-2023 22:08:00

Hvis der ikke bliver tilføjet varme et sted fra, kan man ikke ikke isolere sig fra at det fryser.
Så et selvregulerende varmekabel kunne være en mulighed.. link

Det står jo og bruger en smule strøm, så du kan evt montere em termostat, så det kun er tændt når det nærmer sig frysepunktet..

Ok, jeg må have et kabel på så. Og så få det styret til at tænde ved 0 grader eller deromkring. 

Tænker dette nok er det billigste? https://www.greenline.dk/heatcom-frostsafe-frostsikringskabel-termostat-19w-5meter-55068
Nu er den monteret - og røret var stivfrossent. Så ja, Frost kan vist holdes lidt for stangen, men ikke undgås. Nu skal det så blot isoleres med rørskåle ordentligt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis